Communicatie & participatie

Correcte en heldere communicatie vanuit de gemeentediensten richting de inwoners is belangrijk. Dat gebeurt tegenwoordig veelal digitaal, maar we mogen niet vergeten dat niet iedereen even vaardig is op digitaal vlak.

Onze prioriteiten:

  1. We zetten in op ‘iedereen digitaal’ volgens de mogelijkheden van de gebruiker. Er is ook dienstverlening voor hen die niet digitaal werken. Ouderen worden intensief begeleid en ondersteund in de decentralisatie van vele diensten en organisaties.
  2. De communicatie naar en met inwoners verloopt niet enkel digitaal. We ontwikkelen bijkomende initiatieven voor de kwetsbare en diverse groepen via het Sociaal Huis, Ter Groenen Boomgaard en de bibliotheek (Digipunt). 
  3. We schrijven een toekomstvisie over het behoud van onze Kuurnse identiteit/DNA en dragen die ook uit. 

Korte en lange termijn:

  1. De dienst communicatie wordt betrokken vanaf de start van een project (waar dit nuttig/nodig is). Hierdoor worden knelpunten gedetecteerd en opgelost.
  2. We zetten gerichter in op de diverse en nieuwste sociale media en communicatietechnologieën, mogelijkheden van AI (chatbot, …). 
  3. De dienstverlening in het gemeentehuis wordt, fysiek of digitaal, gegarandeerd voor elke inwoner. Het wordt opnieuw mogelijk om naar het gemeentehuis te komen zonder afspraak. We denken ook aan de uitwerking van een afhaalpunt waar mensen zonder afspraak bepaalde documenten kunnen afhalen. 

Andere standpunten

Klimaat & milieu

Goed & slim bestuur

Wat is jouw + voor Kuurne?

Klaar om het verschil te maken? Sluit je vandaag nog aan en laat jouw stem tellen! Samen kunnen we bouwen aan een betere toekomst voor Kuurne. Ontdek onze standpunten en maak deel uit van de verandering die we willen zien.